Tuesday, October 20, 2009

MISTERI YANG TIDAK TERUNGKAI...Satu cerita benar



Jika bercakap tentang ni,,,memang meremang bulu roma..fasal angklong..salah satu pertunjukan pentas Jamuan Amal Sumbangsih....Sehelai Baju hitam yang dipakai oleh anak-anak peserta menjadi ribut?? dan sangat misteri.Baju itu disewa khas untuk dipakai. Malangnya baju ini,,tidak dapat dipakai pada malam itu..kerana anak-anak yang lain mengenakan baju warna putih. Kerana IA tidak dipakai, tidaklah di bawa ke dewan.

Majlis selesai, sampai masa untuk berkemas, postmortem dan memulangkan kepada pemilik apa sahaja yang dipinjam dan disewa. Tiga minggu mencari baju disewa itu...tidak berjumpa, sehingga usaha mencari ganti sehingga di Indon. Baju tak dapat dicari..keputusan dibuat untuk bayar sahaja.

Misterinya...baju itu pulang sendiri,,,dengan penuh misteri baju itu tiba-tiba ada tersangkut di kedai penyewa,,,Wallahua'lam ...baju hitam yang kecewa...pulang ke ganggang....sehingga sekarang hairan dan hairan,macamana baju itu pulang sendiri?? amat misteri...misteri juga seperti sejadah boleh berdiri!!!!!

No comments: