Sunday, December 5, 2010

GRADUAN kecil TADIKA KHALIFAH BESTARI 2010

Sekapur Sireh ...Ihtifal Tadika Khalifah Bestari 2010
(Catatan dalam buku Aturcara Majlis)












Di belakang tabir TKB, Pengarah TKB Sdn Bhd, Ahli Lembaga Pengelola, pengurus, Guru-guru dan staf TKB


Sebahagian Graduan Kecil Khalifah kecil yang bestari di TKB

Acara di mulakan dengan bacaan Al-Quranul Karim dan pengacara kecil TKB yang keletah



Antara persembahan graduan kecil -- ANGKLUNG


Persembahan Nasyid, choral speaking,bacaan puisi dan ucapan dalam bahasa Melayu, Inggeris dan Melayu.



Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Alhamdulillah, Tadika Khalifah Bestari (TKB) dapat mengadakan Majlis Graduasi yang ke 22 di Menara Gading UKM untuk meraikan graduan kecil TKB seramai 90 orang pada tahun ini. Semoga majlis ini mendapat keberkatan dan berjalan dengan lancar, InsyaAllah. Tahniah! anak-anak TKB, yang dapat menamatkan pembelajaran mereka di tadika ini. Terima kasih dan tahniah juga kepada semua ibu bapa dan guru-guru yang membimbing, memotivasi, menitipkan ilmu pengetahuan dan kemahiran kepada graduan kecil ini.

Pengalaman belajar, bersosialisasi, berinteraksi dan berkomunikasi di samping peranan TKB dalam membantu mencungkil, menggarap dan menyuburkan potensi jasmani, emosi rohani dan aqli mereka, diharap dapat menyediakan anak didik ini sebagai hamba dan Khalifah Allah yang soleh wa musleh di muka bumi ini, InsyaAllah. Pengalaman bergraduasi , di samping titipan pengiktirafan yang diberikan kepada mereka pada hari ini, semoga dapat meningkatkan motivasi mereka untuk terus cemerlang dan berketrampilan pada masa-masa akan datang.

Terima kasih juga diucapkan kepada semua ibu bapa yang menyumbang, mendorong dan bekerjasama serta para guru dan staf yang berusaha dan bertungkus lumus menyedikan anak-anak untuk menjayakan sambutan Hari graduasi, hari ini. Semoga Allah SWT memberkati dan memberi ganjaran atas semua usaha dan sumbangan yang diberikan atas amanah mendidik bakal khalifah yang bestari ini. Akhirnya, pada hari ini, kami menyerahkan kembali anak-anak didik TKB kepada ibu bapa masing-masing untuk meneruskan kesinambungan mencari ilmu sepanjang hayat.

Segala kebaikan itu, adalah dari Allah dan segala kekurangan dan kelemahan itu dari kami, kemaafan kami dambakan.

Wabillahi taufiq wal hidayah, Wassalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Pengerusi Lembaga Pengelola TKB 2010.

No comments: