Sunday, October 9, 2011

SYABAS misi A2G2

Ole-ole misi A2G2 akhir Ramadhan 1432H DIPAPARKAN, Sebagai kesinambungan paparan sebelum ini.

Perjalanan menuju Aqaba di Barat Daya Jordan yang bersempadan dengan Negara Yahudi, membuak keinginan untuk menyeberangi ke Tebing Barat, wilayah yang dikuasai Fatah plestinian atau ke Gaza, wilayah yang dikuasai Plestanian Hamas.

Ingin sekali bersama penduduknya yang dikatakan berada dalam penjara terbuka yang terhimpit dan terspit...tetapi mempunyai kekuatan dan keazaman yang tidak pernah luntur seperti ungkapan mereka ini..... “Wahai saudaraku, kami tidak mahu air mata anda. Kami di sini tahu dan sedar bahawa apa jua yang kami miliki perlu digunakan untuk membayar harga suatu perjuangan, memelihara maruah umat. Kami akan tetap tabah dan meneruskan perjuangan ini. Berbuatlah sesuatu saudaraku. Gemblingkan kekuatan yang kamu miliki. Mari sama-sama teruskan perjuangan ini!”


YE MARILAH KITA SEMUA MENYOKONG MEREKA YANG TERPILIH UNTUK MENGHUNI BUMI JIHAD. . Hidup mereka sentiasa menuju kemenangan. Para syuhada’ yang meninggalkan mereka, semangat para ulama’ dan syuhada’ jelas menjadi inspirasi kehidupan para pemuda-pemudi untuk terus maju kehadapan, hidup berpandukan al-Qur’an . Mereka istiqamah mengimarahkan masjid-majid yang pada zahirnya belum kelihatan sempurna dibangunkan semula selepas serangan Zionis Israel.

Misi A2G2, mengumpamakan kehidupan mereka sebagai pasukan ‘bola sepak’ yang akan menawan keseluruh ‘padang permainan’- melalui hidup yang serba kepayahan, tetapi begitu tangkas dan cergas. Misi A2G2 berjaya membawa 1.5 juta ke sana. Usaha-usaha membangun sosio-ekonomi, begitu progresif. Setiap ringgit dan sen yang diberikan lebih setahun dahulu kini menatijahkan hasil usaha yang diluar dugaan. Ternakan lembu tenusu yag begitu berjaya menghasilkan hasil tenusu yang cukup lumayan, juga kilang roti bernilai RM630,000.00 yang telah beroperasi dengan cemerlangnya. Begitulah kehebatan rakyat Gaza di bumi Anbiya’ yang penuh keberkatan itu. Begitulah sedikit sedutan dari perkongsian dua anggota misi dari Johor iaitu Ustaz Hairozi dan Dr Mohd Zin di Kompleks IKRAM Johor pada Isnin malam 12 September 2011.














Misi A2G2 kali ini juga membawa Idea Rose2Rose. Ia merupakan gambaran sokongan dan dokongan perjuangan wanita kepada wanita yang sedang ditindas oleh Rejim Israel. Wanita di Palestin harus terus tabah. Mereka berperanan besar di dalam mendidik dan mendorong anak- anak agar terus tabah, cekal dan berani mengharungi hidup yang saban hari tertekan dan diancam oleh keganasan rejim Israel. Ibulah peniup semangat dan pembimbing anak-anak. Lebih-lebih lagi apabila para bapa dan lelaki dewasa terkorban di dalam mempertahankan kedaulatan Palestin. Ibulah yang akan menjadi pemimpin keluarga.bunga rose, sebagai simbul kewanitaan yang sentiasa segar, mewangi dan berkembang.

>

No comments: