Saturday, January 10, 2009

Demonstrasi --bantahan kekejaman regim zionis

9 Januari 2009, jam 12.45, selepas kelas Bahasa Arab, dengan penuh kesungguhan warga emas ini turut bersemangat untuk menyertai demonstrasi bantahan dengan perarakan dari Lembga tabung Haji, Malaysia ke kedutaan Amerika Syarikat.

Semalam, dapat pula t Shirt yang dibelikan oleh puteri diana, free plastine, apa lagi bertambah semangat untuk turut serta demo tersebut. Yang penting pertama,untuk menonjolkan kemarahan yang amat sangat terhadap kekejaman yang dilakukan oleh yahudi laknatullah kepada Penduduk plastine,,,membunuh dengan kejam, merampas tanah, memusnahkan kediaman dan merampas tanah. Kedua, Hanya dari jauh dapat menunjukkan simpati dan empati kepada saudara seislam di bumi ambia, plastine tersebut. Cuba bayang dan fikirkan jika kita sendiri berada dalam situasi mereka. Keluarga terbunuh di depan mata, rumah dimusnahkan dengan begitu rakus,tanpa bekalan makanan dan tempat kediaman..oh! begitu besar ujian Allah. Di sebalik kesengsaraan tersebut sebenarnya mereka muslim bertuah, golongan terpilih untuk menjadi shuhada, dengan berkorban dan terkorban untuk mempertahankan agama Allah di muka bumi ini. Amat Rugi kita berada jauh dari bumi syuhada.

Keempat...Tuntutan seperti dalam surah As Sof, supaya kita sentiasa berada dalam sof, barisan yang kukuh, bekerja sama, bahu-membahu. Jika Kita keseorangan seperti seekor kambing yang dengan senang diintai dan dibaham serigala. Penyertaan, kebersamaan,dan permuafakatan itulah yang ingin ditunjukkan oleh warga emas ini. Umur penghujung senja bila lagi nak harungi segala kesukaran yang begitu kecil berbanding dengan saudara kita di plastine. Sekadar berpanas,berjalan, berdiri, menangga mengejar LRT, rapid KL adalah dugaan yang amat-amat kecil sekali....' adakah mudah untuk masuk syurga seperti itik melenggang lenggok pulang ke reban pada waktu senja? TIDAK BEGITU, syurga perlu dibeli dengan harga yang mahal, melalui keikhlasan,pengorbanan, keehsanan,kepasrahan tuntas kepada Allah SWT. Kesucian hati, jiwa raga kepada Allah semata-mata perlu diusahakan terlebih dahulu untuk mencari hidayah, keredhaan dan keberkahan Allah swt.

No comments: