Thursday, August 13, 2009

SOLAT HAJAT --majlis silaturrahim Desa Al-Amin

13 Ogos, majlis berbuka puasa Khamis diadakan untuk semua keluarga Al-Amin dan kejiranan Pelajar-pelajar Maahad Taafiz di Dewan SRI Al-Amin. Mengumpulkan semua warga DAA bukan mudah kerana masing-masing sibuk dengan tugasan masing-masing. Alhamdulillah dengan adanya inisiatif walaupun hanya seorang atau beberapa orang dalam pengurusan dan hebahan ia dapat dilaksanakan dengan jayanya. Majlis solat hajat menghindari segala bahaya khususnya epidemik yang menular sekarang dengan bersolat hajat dan membaca qunut nazilah berjaya dilaksanakan. InsyaAllah mendapat perkenan Allah SWT. DariNYA, segala perkara buruk dapat dihindari InsyaAllah,di samping segala usaha menjaga kesihatan dibuat. Beberapa hari kedatangan Ramadhan Mubarak yang ditunggu dapat dinikmati sekali lagi biiznillah.



Pandangan KPM mencatatkan bahawa ...Secara umumnya demam selsema boleh sembuh dengan sendiri. Namun begitu, anda perlu SEGERA mendapatkan rawatan di hospital jika demam serta batuk atau sakit tekak, DAN mempunyai sekuarang-kurangnya satu gejala berikut:

1. Sukar benafas.
2. Batuk berdarah atau kahak berdarah.
3. Sakit dada berterusan.
4. Kerap cirit birit atau muntah yang kerap, atau kedua-duanya.
5. Demam berterusan melebihi 3 hari ataupun demam berualang selepas 3 hari pulih.
6. Berkelakuan ganjil, celaru, kurang responsive kepada rangsangan, sawan.
7. Penig bila berdiri.
8. Kurang kencing

MUDAHKE NAK JUMPA DOKTOR? DENGARNYA HOSPITAL BEGITU SESAK,DAN JUGA MERESAHKAN ORANG RAMAI SETELAH MENCATATKAN KEMATIAN SERAMAI 51 ORANG, HARI INI !!!!

No comments: