Monday, March 9, 2009

Program Bijak Cemerlang(PBC) bersama HPA





Pada 28 Feb/1Mac 2009 yang lalu, selepas setahun empat bulan, menyepi tanpa mengikuti sebarang kursus secara intensif selepas persaraan, program keilmuan selama dua hari di Hotel Residence, UNITEN yang dihayati ini, membugar semula rasa tanggungjawab untuk menggunakan dan menyebarluaskan produk halal dan toyyiban. Pendedahan diagnostik melalui tapak tangan, anak mata dan lidah merupakan sesuatu dapatan ilmu yang menyeronokkan. Tafsiran daripada diagnostik tersebut, yang kami diberi pendedahn, sekurang-kurangnya boleh mengetahui beberapa penyakit yang kita sendiri, keluarga kita alami. Masalah yang berhubung kait dengan usus, buah pinggang, tetulang, keadaan darah boleh ditelah dengan izin Allah. Bandingkan warna, bentuk, tapak tangan orang dewasa dengan bayi, jauh bezanya?. Misalnya adanya tompok-tompok putih di telapak tangan menandakan angin, Garis-garis yang lebih gelap, menandakan stress, Jari telunjuk yang membengkok (tidak Lurus) mungkin ada kaitan dengan masalah jantung......JOM join PBC untuk mengetahui lebih banyak simpton penyakit dan cara alternatif untuk merawatnya. Produk HPA pula menyediakan sumber untuk membantu mengubatinya.
Pengisian kursus dalam bentuk LDK (Latihan dalam kumpulan) juga menarik dan membuatkan semua peserta aktif mengambil bahagian di samping dapat memahami semua kuliah yang diberikan. Kumpulan kami yang diberikan nama ’Cantella White’ oleh pihak penganjur dengan motto ’Anggun Sokmo” menjuarai persembahan dalam kursus tersebut. Alhamdulillah, tak sangka juga pesara yang sudah tua bangka ini, diberi mandat untuk memimpin kumpulannya, berjaya membawa kumpulan beliau sebagai kumpulan terbaik. Program qiamulail dan kuliah subuh dan senaman pernafasan sebelum sarapan menjadikan pengisian kursus yang dianjurkan oleh HPA adalah holistik. Hakikatnya semua program mingguan, bulanan dan apa sahaja ilmu perawatan dalam perubatan HPA seperti bekam, akupuntur, kiropraktik, urut refleksologi dan urutan limfatik yang dihadiri memberikan kita ilmu untuk menafaat diri dan orang lain.

Radix kopi yang berasaskan tujuh herba lebih baik diminum berbanding minuman yang berasaskan kopi yang lain. Satu dapatan, untuk mendapatkan anak lelaki disarankan minumlah radix kopi selalu!. Radix Fried Chicken yang akan membuka cawangan ketiganya di BBBangi tidak lama lagi, mungkin dapat menyaingi KFC. Koperasi HPA yang ditawarkan kepada ahli dengan janji pulangan dividen yang meyakinkin, perlu dikongsi dan memerlukan keterlibatan ramai orang...Jomlah ambil borang dan melabur dalam HPA.

No comments: