Sunday, March 22, 2009

TETAMU MISTERI - YANG mahu berkongsi siri 11

Penyediaan pembentangan tafsiran surah al Soff dalam usrah mingguan berkaitan dengan kefahaman 'bahawa Allah amat benci kepada mereka yang berkata tetapi tidak mengotakan" menambah menekan perasaan tentang perjanjian jual beli tanpa persaksian? Tuntutan itu perlu dibuat lebih dahulu dan pelaburan modal daripada wang FPD terpaksa diubah kepada peruntukan sendiri kerana tanpa persetujuan AJK/Ahli FPD.

Surat perjanjian jual beli disediakan dengan persaksian, jika lelaki memadai dua orang dan jika saksi perempuan, perlu dicari dua orang untuk seorang saksi lelaki.Jadi dalam kes ini, seorang saksi lelaki dan dua orang saksi perempuan dicari. Temujanji dengan zie dibuat, beliau sudi untuk datang ke rumah, selepas dua minggu pelaburan pertama dibuat. Sehari sebelum temujanji dibuat, zie tidak dapat datang, pemulangan wang untuk menarik pelaburan juga tidak dapat dibuat yang katanya anak beliau demam panas??? Hah, sekali lagi perasaan negatif bermain di kepala, kes penipuan telah terkena pada diri sendiri????kerugian puluhan K mungkin berlaku...satu ujian besar...menyebabkan kegusaran dan tidak senang duduk. Modal untuk pembukaan kedai di cenderawasih akan terbantut...jika modal yang diminta tidak dikembalikan...zie! oh zie!!!

Pemahaman Mukaddimah Fi ZilalltulQuraan oleh Al Shahid Syed `Qutb Rahimullah penenang jiwa, sunahtullah dan Qadar dan Qadha Allah menjadi landasan penyejuk perasaan, membendung rasa marah dan meletakkan sandaran total hanya kepada Allah swt....fokus hikmah Allah menjadikan kotak fikiran ini positif!!! Itulah salah satu cara tarbiyah Allah menjadikan insan ini seorang yang sabar dan terus meningkatkan diri kepada Maha Pencipta Yang Amat Pengasih dan Penyayang.

Pertemuan dengan zie seperti yang dijanjikan dapat diadakan dalam suasana hujan mencurah dan ribut petir yang menggerunkan. HambaAllah zie sanggup datang meredah cuaca yang kurang baik itu untuk menemuiku.Menjadi sahabat baru yang boleh berkongsi banyak cerita bersamanya....akan dicatat kemudian. Perjanjian dibuat dan tentang produk disalin dan dimuatturun seperti berikut: Jom beli dan sama-sama cuba?

Kepentingan tidur yang tidak terganggu, mendamaikan dan merehatkan.
Tidur yang baik menjelang malam tanpa sebarang gangguan adalah penting untuk kita semua, tidak kira muda atau tua, lelaki atau perempuan. Mendapat tidur merehatkan secukupnya di malam hari membolehkan kita bergiat lebih baik di siang hari. Sebaliknya, tidur terganggu membawa pelbagai masalah fizikal, mental dan psikologi, termasuk kelesuan berpanjangan, rasa mengantuk sepanjang hari, tidak mampu fokus atau memberi tumpuan kepada tugasan tertentu, tidak dapat membuat keputusan dengan baik, meningkatkan kerisauan dan kemarahan, serta perasaan tertekan. Pelbagai kajian penyelidikan menunjukkan bahawa kekurangan tidur juga menjadikan kita lebih lemah terhadap tekanan darah tinggi, obesiti dan kencing manis.

Lapik Tilam Terapiutik Bio-ion Contiago menggunakan kombinasi unik 11 lapisan bahan berkualiti tinggi khas untuk sokongan teguh tetapi lembut pada kepala, servik, tulang belakang dan tubuh serta rekaan berfungsinya melaras kepada kontur tubuh individu, sentiasa melaras-sendiri bagi melegakan titik tekanan dengan poket pengudaraan terbina-dalam dan permukaan busa runcing yang menggalakkan aliran udara bagi permukaan tidur yang lebih selesa. Lapik tilam ini direka cemerlang cengan busa berkualiti tinggi dan bahan-bahan lain seperti Bulu Bebiri Sintetik yang dilitupi fabrik Polipropilena Damask Jacquard menarik dan selesa yang berkualiti dengan perlindungan anti-hama, yang memberikan rasa kemewahan dan kelembutan. Selain membekalkan fungsi-fungsi Sinar Inframerah, Bio-Magnetik, Batu Mineral Jed dan Ion Negatif, ia juga mengandungi Elemen Pemanas Karbon Bertebat berkualiti tinggi untuk haba Terma yang semula jadi selamat dan penting bagi kebaikan yang tiada bandingan dalam mengoptimumkan kesejahteraan semasa anda lena di dalam kerehatan dan keselesaan tidur yang mendalam.

6 comments:

sherry said...

So...have u proceed with the investment? Kenapa tak concerntrate On HpA aje..so sorry, as for me..bukan tak percaya pada MLM etc etc.I'm not a risk taker..maybe tidak berpandangan jauh like u...

ssalmi said...

Untuk bisness perlu dan pasti dihadapi segala riskonya..untuk mengetahui kehabisan cerita ..terpaksalah dicoretkan siri tiga dan yang mengharap sangat agar deq @ famili serta famili yang lain sudilah kiranya turut hadir dalam jamuan sumbangsih alamin pada 27 jun 2009, pukul 8.00 mlm nanti di dewan Sri Siantan, Kompleks perbadanan PutraJaya. Pls ye!reserve yr cuti tanpa bowling haritu....I belanje semua InsyaAllah.

ansuh22 said...

hehe...mama sempat lagi promote... ewa ikut tau ma... jgn lupe ;)

ps: ade space lebih lagi ke? nak ajak kawan boleh..?

sherry said...

Salam.

27jun,,,okay..insyaallah...28 hb tu bolaeh pi bowling kat alamanda Putrajaya ngan Ewa ...hehe..

ssalmi said...

Ok Everybody -- Booking 2 meja untuk 20 orang..janji datang jangan tak datang.

Unknown said...

Keluarga Dawhah boleh join...?