Sunday, September 7, 2008

Assalamu`alaykum,
1. DOA SAYADi bulan Ramadan Al Mubarak ini saya terus mendoakan agar pihak lembaga, pengurusan & warga Sri Al Amin Bangi diberikan kekuatan, Rahmah & Barakah oleh ALlah SWT untuk meneruskan usaha murni ini.

2. KEIKHLASAN YG TIDAK BERBELAH BAGI SEMOGA ISTIQAMAH KE AKHIR HAYATAlhamdulillah, hanya kata-kata & semangat kekentalan konstruktif yang ingin saya taipkan pada tuan/puan pada pagi yang mulia ini. Saya telah mengenali beberapa orang pihak pengurusan sekolah ini serta beberapa ahli lembaga di antara 15 hingga 20 tahun. Insya ALlah, melalui pengenalan kita, saya yakin dengan keikhlasan tuan/puan melakukan usaha pengurusan & pengoperasian institusi pendidikan ini tanpa mempunyai apa-apa perasaan negatif terhadap sesiapa pun di kalangan warga baru & lama Sri Al Amin ini.

3. KEHIDUPAN KITA & BEBERAPA CONTOH POSITIF PENGORBANAN KECIL UTK MENGHIDUPKAN INSTITUSI PENDIDIKAN.Kehidupan kita yang sementara di atas mukabumi ALlah SWT ini sentiasa penuh dengan pilihan (choice). Namun, bagi mereka yang memahami tujuan hidup ini serta perjuangan mencintai & menghidupkan Islam, maka mereka akan mengambil pilihan yang diredhai ALlah SWT. Melakukan banyak pengorbanan duniawi untuk mencapai visi & misi hidup untuk memastikan syariat ALlah SWT ditegakkan termasuklah menyediakan anak-anak generasi yang soleh wa musleh ini. Banyak ketika mereka tidak berkongsi dengan ibubapa semua mengenai masalah/cabaran yang dihadapi dengan kita kerana mungkin dikhuatiri timbul perasaan riya' & 'ujub.Insya ALlah, sekadar untuk makluman ibubapa khususnya mungkin yang baru beberapa tahun menghantar anak-anak mereka ke sekolah ini, saya ingin ketengahkan beberapa nama sahaja. :-

a) Muallimah Nurain Hayun -
Pengetua Sek Menengah. Saya telah mengenali beliau & suaminya sejak di alam Universiti lagi pada awal 80 an di Amerika Syarikat. Sekiranya nak ikutkan kemampuan duniawi beliau, beliau mempunyai pilihan untuk menjadi suri rumah sepenuh masa ataupun menjadi tenaga pengajar di institusi pendidikan yang lebih established dengan pulangan yang lebih lumayan apatah lagi dengan Ijazah Sarjana beliau dalam Sains Komputer. Namun, beliau mengambil keputusan untuk memegang amanah yang berat ini sebagai Pengetua di sekolah ini. Cuba kita fikir-fikirkan selepas Solat Dhuha kita pagi ini.

b) Puan Sharifah Salmiyah -
Pengetua Bersara dari sebuah sekolah menengah di Cheras. Saya juga mengenali beliau, suami & beberapa anak & menantu beliau. Beliau mempunyai pilihan untuk tidak memeningkan kepala beliau dengan pengurusan sekolah ini. Beliau boleh sahaja mengisi masa persaraan dengan bermain dengan cucu-cucu beliau ataupun menguruskan sahaja rumah & halaman rumah beliau seperti warga pencen biasa yang lain. Faktor kewangan dan keluarga bukan satu isu kerana pencen yang ada serta suami yang juga menjadi pensyarah kanan di UKM. Apatah lagi anak-anak beliau adalah doktor-doktor lulusan luar negara yang juga berjaya.Namun, beliau mengambil keputusan untuk menggalas tanggungjawab ini.Ramai lagi yang boleh diceritakan, namun memadailah dengan dua figure yang sering kita temui & baca coretan mereka dalam net ini. In paparan saya, tetapi tafsiran adalah hak tuan/puan.

Kesimpulannya,
1) seperti ahli lembaga di sekolah Islam yang lain, saya yakin kita ingin membantu semaksimum mungkin anak-anak memasukki sekolah ini, namun apakan daya kerana kekangan-kekangan yang ada.
2) Insya ALlah sokongan padu dari saya dalam pelbagai bentuk, samada secara jauh atau dekat, moga pengorbanan tuan-puan serta keluarga di dalam menjayakan Institusi Pendidikan ini diterima, diberkati & diredhai oleh ALlah SWT.

Sentiasa memohon Maaf Zahir Batin,Ramadan Mubarak Ramadan Kareem
wassalamu`alaykum wrmt wbrt,

Zairulshahfuddin,
(Bapa anak di Tadika Khalifah Bistari & Sek Ren)
Bekas bapa di - Sek Men Islam Al Amin Gombak,-
Sek Ren Islam Al Amin Gombak,-
Sek Men Islam Hira' Jeram-
Sek Men Sri Al Amin Bangi-
Tadika Ihkaam Tmn IbukotaBekas-
Ahli Lembaga Pengelola Al Amin Gombak & KL-
Pengerusi pertama PIBG Sek Men Islam Al Amin Gombak.

From: pibg_siab@yahoogrou ps.com on behalf of Sharifah Salmiyah Syed AgilSent: Sat 06-Sep-08 10:31 PMTo: pibg_siab@yahoogrou ps.com
Subject: [pibg_siab] Ucapan Syukur, Penghargaan dan Terima Kasih

Assalamualaikum wrth

Alhamdulillah Kursus Ibu Bapa berjalan dengan lancar, kehadiran ibu bapa memenuhi hampir keseluruhan dewan, memberi dorongan kepada kami sebagai urusetia untuk menganjurkan program-program seterusnya InsyaAllah. Semoga pengisian yang disampaikan berkaitan dengan visi dan misi keluarga Sakinah, Soleh dan Solehah memberi manfaat dan mambantu kita mendidik anak-anak. Titipan pengisian berkaitan Matlamat Pendidikan Di Sri Al Amin oleh Pengerusi Lembaga Pengelola semoga kita bersama dapat memahaminya, khususnya oleh ibu bapa yang baru Begitu juga maklumat berhubung dengan pembangunan @ pengoperasian sekolah yang disampaikan oleh s/u Lembaga Pengelola mewar-warkan peluang untuk berzakat dan membayar cukai pendapatan melalui sekolah dapat kita realisasikan terutama dalam bulan Ramadhan yang berkat ini.

Syabas, tahniah serta terima kasih kepada ibu bapa yang hadir, juga kepada semua urusetia dan mereka yang terlibat baik secara langsung dan tidak langsung bersama kami dalam menjayakan kursus tersebut. Mohon maaf atas segala kekurangan --Yang baik itu hanyalah daripada Allah, segala kekurangan dan kelemahan itu adalah dari kami.

Salam Ramadhan Al Mubarak @ salam Aidil Fitri
Maaf Zahir dan Batin.
Jzkk
Ssalmiyah

No comments: