Wednesday, September 24, 2008

Memburu Lailatulqadar

Mencari harta karun./tressure hunt...menjadi realiti apabila diusahakan..dengan bangga dapat hadiah. Harta karun yang perlu kita dapatkan dan usahakan ialah berkat malam yang lebih baik dari 1000 bulan? ..Jom sama-sama kita memburunya!!!!!!


Ya allah, aku mohon ampunanMu dan keselamatam dalam urusan agamaku dan duniaku, keluargaku dan hartaku. Ya Allah, tutupilah aku darin segala yang memalukanku dan tenteramkanlah aku dari rasa takut. Ya Allah, peliharalah aku dari depanku, belakangku, dan kananku dan kiriku serta atasku. Dan aku berlindung dengan keaunganMu dari ancaman yang datang dari arah bawahku.


Ya Allah, sihatkanlah badanku, Ya Allah sihatkanlah pendengaranku. ya Allah sihatkanlah penglihatanku. Tiada tuhan yang patut disembah selain Engkau.


Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari kekufuran dan kefakiran serta siksa kubur,Tiada tuhan yang patut disembah selain Engkau.


Ya Allah, Engkaulah tuhan, Tiada tuhan yang patut disembah selain Engkau.Kau ciptan aku dan aku adalah hambaMu dan aku tetap pada sumpah dan janjiku kepadaMu sekuat tenagaku. Aku berlindung kepadaMu dari kejahatan yang aku perbuat. Aku mengadu kepadaMU menyatakan pengakuan akan segala nikmatMu yang Kau limpahkan kepadaku. Dan aku mengadu kepadaMu, mengakui segala dosaku. Maka ampunilah aku. Sesungguhnya tiada yang mengampuni dosa kecuali Engkau.


Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari dukacita dan kesusahan. Aku berlindung kepadaMu dari kelemahan dan kemalasan, serta dari rasa kikir dan jiwa pengecut. Aku berlindung kepadaMu dari cengkaman hutang dan penindasan manusia.


Ya Allah, jadikanlah permulaan hai ini kebaikan dan pertengahannya keberuntungan serta khirna kesuksesan. Aku berlindung kepadaMu kebaikan dunia dan akhirat, wahai Yang Maha Pengasih lebih dari mereka yang berhati kasih.


Ya Allah, aku mohon kepadaMu Keridhaan terhadap keputusanMu, kelapangan hidup setelah mati, kenikmatan wajahMu yang mulia dan kerinduan untuk berjumpa denganMu, tidak dalam kesusahan yang menyedihkanndan tidak dalam cobaan yang menyesatkan. Dan aku berlindung kepadaMu dari menganiaya atau dianiaya atau diserang atau berbuat kekeliruan atau dosa yang tidak Engkau ampuni.


Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari kembali ke masa hidup yang terhina. Ya Allah, tunjuki aku kepada sebaik-baik perbuatan dan budi pekerti, tiada satupun dapat menunjukkannya selain Engkau.


Ya Allah, perbaikilah untukku agamaku, lapangkanlah bagiku tempat kediamanku, berkahkanlah untukku rezkiku. Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari keras hati, kelalaian, kehinaan dan kemiskinan. Aku berlindung kepadaMu dari kekufuran, kefasikan, pertikaian, rasa ingin tersohor dan rasa ingin dipandang. Aku berlindung kepadaMu dari tuli. Ya Allah, kurniakanlah ketaqwaan pada jiwaku dan sucikanlah ia, kerana Engkaulah sebaik-baik zat yang mensucikannya, Engkaulah perlindungan dan Pemiliknya.


Ya Allah aku berlindung dariMu darimilmu yang tidak bermanfaat, hati yang tidak khusyu' jiwa yang tidak puas dan doa yang tak terkabukan.


Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari keburukan yang kuperbuat dan yang belum aku perbuat. Aku berlindung kepadaMu dari keburukan yang telah kuketahui dan yang belum kuketahui


Ya Allah, aku mohon kepadamu kesihatan,kesucian jiwa,pekerti yang baik dan keredhaan hati menghadapi takdir. Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari kejahatan diriku dan dari kejahatan yang melata di atas bumi.

Ya Allah, sesungguhnya Engkau Maha mendengar pembicaraan ku, Melihat tempatku berada,mengetahui yang rahsia dan yang nyata dariku.Aku ini hambaMu yang hina lagi kekurangan, yang mengharap pertolongan dan perlindungan, yang cemas dan takut dan mengakui segala dosa di keharibaanMu.Aku mohon kepadamu sebagai orang miskin yang meminta, dku tunduk kepadaMu sebagai orang yang berdosa lagi hina, dan aku tengadahkan doa kepadaMu sebagai orang yang dicekam rasa takut, marabahaya,yang patuh, tunduk di haribaanMu. Maka perkenankanlah

No comments: